مختصری ازقورباقه راقورت بده

 قورباغه هر کس در واقع مهمترین و بزرگترین وظیفه اوست که باید انجام دهد.اگر این کار را در همان مرحله نخست انجام ندهد آنگاه به احتمال زیاد در مراحل بعدی نیز تنبلی کرده و در انجام آن کوتاهی خواهد کرد. همچنین کار مورد نظر در واقع همان چیزی است که بیشترین تاثیر را بر زندگی فرد می گذارد.

قدیمیها گفته اند «اگر مجبوری دو قورباغه بخوری اول آن که زشت تر است بخور» یعنی اگر دو کار مهم داری که باید انجام دهی اول آن کار را که مهمتر و دشوارتر و بزرگتر است انجام بده.عزم خود را جزم کنید دست به کار شویدو اینقدر پیگیری و سماجت کنید تا کار را تمام کنید. با کار خود وارد مبارزه و رقابت شویدوسوسه نشوید کار آسانتر را اول انجام دهید.

بالاخره سخن آخر قدیمیها این است« اگر باید قورباغه زنده ای را بخوری هیچ فایده ای ندارد که همان طور بنشینی و برای مدتی دراز به آن زل بزنی»

به نکات زیر عمل کنید:

1- میز را بچینید- قبل از آنکه بتوانید قورباغه خود را مشخص کرده و بخورید باید به طور دقیق مشخص کنید در هر یک از جوانب کار و زندگی خود می خواهید به چه اهدافی برسید مشخص بودن هدف مهمترین وسیله برای افزایش کارایی فردی است. یکی از مهمترین دلایل تنبلی و به تعوبق انداختن کارها این است که هدف فرد مشخص نیست اهدافتان را واضح و روشن برای خود مشخص کنید.

2- برنامه ریزی کنید- حتما این سوال قدیمی را شنیده اید که«فیل را چطور می خورند؟» جواب این است «لقمه لقمه» بنابر این در جواب این سوال که چگونه می توان بزرگترین و زشت ترین قورباغه خود را خورد؟» باید گفت به همان طریق یعنی ابتدا آنرا به فعالیتهای کوچکتر تقسیم کرد به ترتیب آنها را انجام داد تا کار تمام شود.ذهن شما با توانایی تقکر برنامه ریزی و تصمیمگیری قویترین ابزار برای غلبه بر تنبلی است. مکنزی می گوید«عمل بدون برنامه ریزی علت هر ناکامی و شکست است» معیار شایستگی و کاردانی شما همانا قابلیت برنامه ریزی شماست.  فرمول شش P

Proper prior planning prevents poor performance

« برنامه ریزی قبلی باعث می شود عملکرد ضعیفی نداشته باشید.»

3- قانون 20/80 یکی از مفید ترین مفاهیم مدیریت زمان و مدیریت زندگی است. فقط 20 درصد از فعالیتهای هر کسی 80درصدنتایج مطلوب و ارزشها را برای او به ارمغان می آورد پس روی آن 20درصد متمرکز شوید اغلب اوقات یک مورد از همه ی کارهایی که باید انجام دهید بیش از 9 مورد دیگر دارای ارزش است این کار همان قورباغه زشتی است که در ابتدای روز باید بخورید.

آیا می دانید انسانهای معمولی در مورد کدام کارها تنبلی می کنند؟ در مورد همان 20درصد از فعالیتهایی که بیشترین ارزش را دارند آنها سستی می کنند و تمام وقت و انرژی خود را صرف 80 درصدی می کنند که اهمیت کمتری دارند و همواره سرگرم فعالیتهای کم ارزش هستند.

 

 

ارزشمند ترین کارهای هرروز معمولا دشوارترین و پیچیده ترین کارها هستند. اما بازده و نتیجه ی آنها بسیار ارزشمند است به همین دلیل باید از انجام کارهایی که جزء 80 درصد کم ارزش هستند خودداری کردو بیشترین انرژی را صرف 20 درصد ارزشمند کنید. همیشه قبل از هر کاری از خود بپرسید «آیا این کار من جزء 20 درصد از فعالیتهای مهم و ارزشمند است یا جزء 80 درصد فعالیتهای کم ارزش و غیر مهم؟»

4- مهمترین کارها و اولویتهای شما آنهایی هستند که بیشترین تاثیر مثبت یا منفی را بر کار و زندگی شما برجای می گذارند بنابراین همیشه به این کارها متمرکز شوید. دکتر ادوارد باتفیلد از دانش گاه هاروارد پس از 50 سال تحقیق بدین نتیجه رسید که داشتن«دید دراز مدت» مؤثرترین عامل پیشرفت و ترقی اقتصادی ، اجتماعی امریکاست. دید دراز مدت در تعیین میزان موفقیت فرد در کارو زندگی حتی از عواملی چون پیشینه خانوادگی تحصیلی، نژاد،هوش و روابط عمومی مهمتر است.

دنیس واتیلی می گوید:« انسانهای ناموفق به کارو فعالیتهایی می پردازند که ناراحتی های زمان حال آنها را برطرف کند و افراد موفق به کارو فعالیتهایی می پردازند که آنها را به اهدافشان می رساند.

5- قبل از شروع کار فهرستی از کارها تهیه کنید آنها را به لحاظ اهمیت و ارزش دسته بندی کنید و اطمینان حاصل کنید همیشه در حال انجام مهمترین کارهای خود هستید.

6- هرگز وقت کافی برای همه کارها نداریم ولی همیشه می توانیم مهمترین کارهای خود را انجام دهیم به عبارت دیگر هیچ کس نمی تواند همه قورباغه هاو بچه قورباغه ها را بخورد ولی می تواند بزرگترین و زشت ترین آنها را بخورد.

7- دنیا پر است از افرادی که منتظر نشسته اند تا کسی بیاید و آنها را تشویق کند تا به انسانی تبدیل شوند که همیشه آرزویش را در سر پرورانده اند. اما هیچ کس برای نجات آنها نخواهد آمد و انتظارشان بیهوده است این افراد منتظر اتوبوسی نشسته اند که اصلا اصلا از آنجا عبور نمی کند. تنها 2 درصد مردم بدون نظارت کار خود را انجام می دهند شما هم باید از این دسته باشید و خودتان را مجبور کنید بله مجبور کنید و تحت فشار فرار دهید نه اینکه عاطل و باطل منتظر بمانید تا کسی بیاید و شما را به انجام کاری وادار کند. باید قورباغه هایتان را خودتان انتخاب کنید و خود را وادار کنید آنها را به ترتیب اهمیت بخورید.

8- تحقیق کنید ببینید در چه اوقاتی از روز بیشترین انرژی فکری و جسمی را دارید مهمترین کارها را در همین ساعات انجام دهید بقیه موارد را به استراحت بپردازید.

9- خود را تشویق کنید بیشتر به راه حل مشکلات تمرکز کنید نه بر خود مشکل، همیشه خوشبین و سازنده باشید.

10 – نه ! قدرتمند ترین واژه در مدیریت زمان است. به هر کاری که ارزش ندارد بگو نه!  افراد ضعیف کارهای مهم را و افراد توانا و موفق کارهای کم ارزش را به تعویق می اندازند پس از «تنبلی سازنده» استفاده کنید.

برای ایجاد عادت به تمرکز و توجه بر مهمترین کارها در زندگی به سه خصوصیت نیاز دارید که هر سه را می توانید یاد بگیرید. این سه خصوصیت عبارتند از: تصمیم گیری، انضباط کاری، عزم و اراده.

ازهمین امروز تصمیم بگیرید عادت به تمام کردن کارها را درخود تقویت کنید.سپس خود را موظف کنید نظم و انضباط مناسب و ضروری برای ایجاد این عادت را فرا بگیرید و سرانجام با تکرار و تمرین بر آن مسلط شوید.

روش خاصی وجود دارد که می توانید به کمک آن روند پیشرفت خود را سریعتر کنید و به فردی کار آمد و سودمند تبدیل شوید در این روش باید همواره به فواید عملگرا بودن خود فکر کنید و سریع عمل کنید و بر کارهای مهم خود تمرکز کنید. تصویری که از خود در ذهن خویش دارید بر رفتارتان تاثیر شگرفی دارد. خود را به صورت همان فردی ببینید که در آینده می خواهید باشید « هرکس هرطور خود را مجسم کند به همان تبدیل خواهد شد» توانایی شما برای یادگیری حد و مرزی ندارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط علی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 226
بازدید کل : 44443
تعداد مطالب : 39
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

”Google/” در این وبلاگ در کل اینترنت کد جستجوگر گوگل